OGŁOSZENIE O WSTĘPNYCH KONSULTACJACH RYNKOWYCH Zamawiający: Województwo Opolskie z siedzibą: Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego, Ul. Piastowska 14, 45 – 082 Opole, NIP: 7543077565, REGON: 531412421 Dane kontaktowe Zamawiającego: Departament Inwestycji i Nieruchomości, ul. Powolnego 8, 45–078 Opole, e-mail: din@opolskie.pl Osoba wyznaczona do kontaktu: Daria Piskorska, e-mail: d.piskorska@opolskie.pl, tel. 77 549 38 73 Uwaga: Wszelką korespondencję kierowaną do Zamawiającego powinno się opatrzyć dopiskiem: „Wstępne Konsultacje Rynkowe związane z planowanym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej dla zadania pod nazwą: „Przebudowa i remont mostów parkowych” wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień lub decyzji oraz pełnieniem nadzoru autorskiego” 1. Podstawa prawna Wstępne Konsultacje Rynkowe prowadzone są na podstawie art. 84 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.), zwanej dalej: ustawa Prawo zamówień publicznych, oraz treści i zasad zawartych w ogłoszeniu. 2. Przedmiot zamówienia oraz cel prowadzenia Wstępnych Konsultacji Rynkowych
- Zamawiający ogłasza Wstępne Konsultacje Rynkowe związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej dla zadania pod nazwą: „Przebudowa i remont mostów parkowych” wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień lub decyzji oraz pełnieniem nadzoru autorskiego.
- Celem Wstępnych Konsultacji Rynkowych jest uzyskanie informacji niezbędnych do ustalenia szacunkowej wartości zamówienia.
- W toku Wstępnych Konsultacji Rynkowych Zamawiający jest uprawniony do ograniczenia lub rozszerzenia zakresu ich przedmiotu do wybranych przez siebie zagadnień, o ile – w jego ocenie – pozwoli to na uzyskanie wszystkich istotnych informacji dla planowanego postępowania o udzielenie zamówienia.
- Podmioty zainteresowane udziałem we Wstępnych Konsultacjach Rynkowych, spełniające wymagania określone w niniejszym Ogłoszeniu, składają zgłoszenia do udziału - Załącznik nr 1 wraz z formularzem „szacunkowa wartość zamówienia” – Załącznik nr 2.
- Zgłoszenia można składać: a) osobiście, w siedzibie Zamawiającego, b) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres din@opolskie.pl lub d.piskorska@opolskie.pl - oferty składane elektronicznie dopuszczone są w formie skanu dokumentu oryginalnego, zebrane w paczkę i opatrzone podpisem elektronicznym lub każde z osobna podpisane podpisem elektronicznym.
- Termin składania zgłoszeń: 15.05.2024 r. Decyduje data wpływu zgłoszenia do Zamawiającego
- Zamawiający nie jest zobowiązany do rozpatrzenia wniosków we Wstępnych Konsultacjach Rynkowych wszystkich podmiotów, które złożą zgłoszenie do udziału po wyznaczonym terminie.
- Wstępne Konsultacje Rynkowe prowadzone będą zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych oraz treści i zasad zawartych w ogłoszeniu.
- Warunkiem udziału we Wstępnych Konsultacjach Rynkowych jest spełnienie łącznie wszystkich warunków, o których mowa w lit. a) – c): a) prowadzenie działalność w zakresie specjalistycznego projektowania zgodnego z przedmiotem Wstępnych Konsultacji Rynkowych na potwierdzenie czego Zgłaszający składa oświadczenie zawarte w Załączniku nr 1 do niniejszego Ogłoszenia; b) złożenie zgłoszenia, stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszego Ogłoszenia w terminie określonym w rozdziale III ust. 3, przez osobę umocowaną do reprezentacji Zgłaszającego, wraz z dokumentem potwierdzającym umocowanie jeżeli niniejsze nie wynika z reprezentacji, o której mowa w CEiDG lub KRS; c) złożenie formularza „szacunkowa wartość zamówienia”, stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszego Ogłoszenia.
- Zamawiający zweryfikuje spełnienie warunków udziału w zgłoszeniach nadesłanych w terminie i odrzuci te, które nie spełnią któregokolwiek z warunków udziału określonych w ust. 2 lit. a) – c).
- Zamawiający przyjmie do procedury ustalenia szacowanej wartości zamówienia tylko te zgłoszenia, które nie podlegały odrzuceniu.
- Do zgłoszenia należy dołączyć dokumenty stanowiące Załącznik nr 1 i Załącznik nr 2 wraz z dokumentem potwierdzającym umocowanie osoby wyznaczonej do reprezentacji Zgłaszającego, jeżeli niniejsze nie wynika z reprezentacji, o której mowa w CEiDG lub KRS.
- Zamawiający zaznacza, że udział we Wstępnych Konsultacjach Rynkowych i złożone treści w Załączniku nr 2 przez wszystkie podmioty nie są zobowiązujące w stosunku do przyszłego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w przedmiotowym temacie i posłużą Zamawiającemu tylko i wyłącznie do ustalenia szacowanej wartości zamówienia.
- Wstępne Konsultacje Rynkowe prowadzone będą w języku polskim. Do dokumentów sporządzonych w językach innych niż polski należy dołączyć tłumaczenia na język polski.
- Wstępne Konsultacje Rynkowe mają charakter jawny. Zamawiający nie ujawni w toku Konsultacji ani po ich zakończeniu informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z dnia 16 kwietnia 1993 r. (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233), jeżeli Zgłaszający, nie później niż wraz z przekazaniem informacji Zamawiającemu, zastrzegł, że przekazywane informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i nie mogą być udostępniane innym podmiotom.
- Wstępne Konsultacje Rynkowe prowadzone będą w formie elektronicznej lub korespondencji papierowej.
- Wstępne Konsultacje Rynkowe poprzedzają wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zamawiający informuje, iż wkład do Wstępnych Konsultacji Rynkowych przez podmioty zamierzające wziąć udział we Wstępnych Konsultacjach Rynkowych, jest traktowany jako zaangażowanie w przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz o wynikającej z tego konieczności uwzględnienia ww. faktu przy wypełnianiu formularza w trakcie docelowego postępowania publicznego.
- Poprzez udział we Wstępnych Konsultacjach Rynkowych, podmioty w nim uczestniczące udzielają zgody na wykorzystanie przekazywanych informacji na potrzeby przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Termin zakończenia Wstępnych Konsultacji Rynkowych przewidywany jest na 31.05.2024.
- Zamówienie obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia Opolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, pozwolenia na budowę wraz z ich uzyskaniem w imieniu Zamawiającego oraz skutecznego zgłoszenia robót budowlanych i wykonania robót budowlanych w zakresie przebudowy i remontu obiektów mostowych (7 szt.) zlokalizowanych na terenie założenia pałacowo parkowego w Mosznej (6 mostów zlokalizowanych na działce nr 306/2 k.m. 4 oraz 1 przepust zlokalizowany na działce nr 321/4, k.m. 4) wpisanego do Wojewódzkiego Rejestru Zabytków pod numerami decyzji: 1623/66 z 21.09.1966r., oraz 681/63 z 24.06.1963 r. oraz objęcie czynności nadzoru autorskiego.
- Użytkownikiem zespołu pałacowo-parkowego jest spółka Moszna Zamek Sp. z o.o.
- Przewidziany termin realizacji zamówienia dotyczący opracowania dokumentacji projektowo – kosztorysowej: 9 miesięcy.
- Główny kod CPV: 71322300 -4 usługi projektowania mostów.
- Zespół pałacowo - parkowy wpisany jest do Rejestru Zabytków Województwa Opolskiego pod numerami decyzji: 681/63 z 24.06.1963 r. 1623/66 z 21.09.1966 r. oraz 223/50 z dn. 8.05.1950 r.
- Lokalizację przedmiotowych obiektów przedstawia mapa nr 1.
- Charakterystyka obiektów uwzględnionych na mapie:
- rozbiórkę istniejącego ustroju nośnego z zabezpieczeniem elementów objętych ochroną konserwatorską,
- odtworzenie ustroju nośnego,
- zabezpieczenie ustroju nośnego,
- przykrycie ustroju nawierzchnią zastosowaną na dojazdach do obiektu,
- oczyszczenie przyczółków,
- iniekcji rys w przyczółkach,
- wykonania poduszki betonowej pod podparcie ustroju nośnego na przyczółkach,
- zabezpieczenie przyczółków preparatami hydrofobowymi,
- ponowny montaż balustrad i wykonanie prac konserwatorskich przy nich.
- usunięcie zieleni z bezpośredniego otoczenia kładki,
- usunięcia zanieczyszczeń z ław fundamentowych,
- wykonanie ścianek zaplecznych ław fundamentowych, które będą skutecznie chronić ławy, podłożyskowe przed gromadzeniem się wilgoci,
- wzmocnienie środników dźwigarów w punktach podparcia,
- oczyszczenie konstrukcji,
- wykonanie ponownej impregnacji pomostu,
- wymiana nawierzchni.
- usunięcie zieleni z obiektu,
- usunięcie istniejącej nawierzchni i odkrycie sklepienia,
- oczyszczenie elementów kamiennych oraz sklepienia przepustu metodą strumieniową ścierną,
- wypełnienie ubytków spoin i wymianę cegieł z głębokimi ubytkami,
- wykonanie powłoki hydrofobowej w otworze przepustu,
- wykonanie warstwy wyrównawczej na sklepieniu,
- ułożenie izolacji,
- wykonanie warstwy ochronnej izolacji,
- wykonanie nawierzchni np. z kamiennej kostki brukowej,
- wykonania odprowadzenia wody opadowej poza obiekt,
- podwyższenie balustrady w postaci nadbudowy kamiennej lub stalowych ram.
- rozbiórkę istniejącego ustroju nośnego z zabezpieczeniem elementów objętych ochroną konserwatorską,
- odtworzenie ustroju nośnego,
- zabezpieczenie ustroju nośnego,
- przykrycie ustroju nawierzchnią zastosowaną na dojazdach do obiektu,
- oczyszczenie przyczółków,
- iniekcji rys w przyczółkach,
- wykonania poduszki betonowej pod podparcie ustroju nośnego na przyczółkach,
- zabezpieczenie przyczółków preparatami hydrofobowymi,
- ponowny montaż balustrad i wykonanie prac konserwatorskich przy nich.
- rozbiórkę istniejącego ustroju nośnego z zabezpieczeniem elementów objętych ochroną konserwatorską,
- odtworzenie ustroju nośnego,
- zabezpieczenie ustroju nośnego,
- przykrycie ustroju nawierzchnią zastosowaną na dojazdach do obiektu,
- oczyszczenie przyczółków,
- wykonania poduszki betonowej pod podparcie ustroju nośnego na przyczółkach,
- zabezpieczenie przyczółków preparatami hydrofobowymi,
- ponowny montaż balustrad i wykonanie prac konserwatorskich przy nich.
- rozbiórkę istniejącego ustroju nośnego z zabezpieczeniem elementów objętych ochroną konserwatorską,
- odtworzenie ustroju nośnego,
- zabezpieczenie ustroju nośnego,
- przykrycie ustroju nawierzchnią zastosowaną na dojazdach do obiektu,
- oczyszczenie przyczółków,
- wykonania poduszki betonowej pod podparcie ustroju nośnego na przyczółkach,
- zabezpieczenie przyczółków preparatami hydrofobowymi,
- ponowny montaż balustrad i wykonanie prac konserwatorskich przy nich.
- oczyszczenie powierzchni części kamiennych oraz ceglanych,
- naprawa uszkodzeń podniebienia sklepienia ceglanego,
- usunięcie nawierzchni i odkrycie sklepienia oraz dokonanie napraw,
- wykonanie warstwy ochronnej oraz wyrównawczej,
- wykonanie izolacji i warstwy wyrównawczej oraz nawierzchni,
- wypełnienie zarysowań na elementach kamiennych,
- zabezpieczenie elementów poprzez hydrofobizację.
- Zakres konieczny do wykonania – oddzielnie dla każdego z obiektów:
- wykonanie aktualnej mapy sytuacyjno-wysokościowej do celów projektowych w skali 1:500.
- wykonanie inwentaryzacji obiektu,
- wykonanie niezbędnych ekspertyz, badań oraz innych koniecznych opracowań,
- opracowanie dokumentacji projektowej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa niezbędnej do skutecznego zgłoszenia robót budowlanych i realizacji robót z uwzględnieniem zachowania ciągłości ruchu na obiekcie,
- opracowanie programu prac konserwatorskich dla elementów objętych ochroną konserwatorską,
- uzyskanie wszelkich wymaganych przepisami dokumentów typu: zgody, uzgodnienia, opinie, sprawozdania, decyzje, pozwolenia itp.,
- wykonanie Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych,
- wykonanie przedmiarów robot,
- wykonanie kosztorysów inwestorskich,
- sporządzenie zestawienia kosztorysów z podaniem kwoty netto/brutto wraz z podziałem na wszystkie branże,
- aktualizacja – w razie potrzeby – kosztorysów inwestorskich w okresie roku od daty odbioru dokumentacji,
- uzyskanie stosownych zgód na odstępstwa od przepisów, jeśli będą wymagane.
- Określenie ilości poszczególnych opracowań:
- aktualna mapa do celów projektowych w skali 1:500 – 2 szt. dla każdego obiektu,
- inwentaryzacja budowalna – 2 egz. dla każdego obiektu,
- Program prac konserwatorskich – 3 egz. dla każdego obiektu,
- Projekt budowlany: 3 kpl. dla każdego obiektu
- Projekt wykonawczy – 3 egz. dla każdego obiektu,
- Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiOR) – 3 egz. dla każdego obiektu,
- Przedmiar robót – 3 egz. dla każdego obiektu,
- kosztorys inwestorski – 3 egz. dla każdego obiektu,
- wersja elektroniczna z uwzględnieniem opracowań dla wszystkich obiektów zapisana na nośniku elektronicznym.
- Wymagania w zakresie uprawnień autorów opracowań: a) Projekty przebudowy i remontu obiektów – uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej – mostowej bez ograniczeń, o których mowa w art. 14 ust. 1 pkt. 3) ppkt a) oraz art. 15a ust. 6 Ustawy dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.), zwaną dalej Prawo budowlane lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa; b) Program prac konserwatorskich - Dyplomowany konserwator zabytków w dziedzinie konserwacja i restauracji elementów i detali architektonicznych, spełniający wymagania, o których mowa w art. 37a pkt 1 Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840 ze zm.).
- Nadzór autorski – zakres:
- Pełnienie nadzoru autorskiego nad robotami budowlanymi i pracami konserwatorskimi, wykonywanymi na podstawie zamawianej dokumentacji projektowo – kosztorysowej. Do ustalenia zakresu oraz sposobu wykonania nadzoru autorskiego zastosowanie mają przepisy Prawa budowlanego.
- Nadzór autorski pełniony będzie do momentu uzyskania przez Zamawiającego zgody właściwego organu nadzoru budowlanego na użytkowanie obiektów.
- Nadzór autorski sprawowany będzie na pisemne wezwanie Zamawiającego w formie pobytów na terenie budowy.
- Czynności nadzoru autorskiego będą wykonywane zarówno przez wizyty na budowie, jak i nadzór bez konieczności wizyt na budowie, przy czym zamiast budowy mogą to być inne miejsca wskazane przez Zamawiającego, np. siedziba Zamawiającego lub inne.
- Przez pobyt rozumie się sprawowanie nadzoru autorskiego przez każdego z projektantów we wskazanym miejscu.
- Zamawiający przewiduje nie więcej niż 30 pobytów. Ilość pobytów może ulec zwiększeniu na zasadzie wprowadzenia zmiany do Umowy w formie aneksu, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa lub wdrożeniu prawa opcji.
- Załącznik nr 1 - ZGŁOSZENIE DO UDZIAŁU WE WSTĘPNYCH KONSULTACJACH RYNKOWYCH,
- Załącznik nr 2 - FORMULARZ „SZACUNKOWA WARTOŚĆ ZAMÓWIENIA”,
- Załącznik nr 3 – folder skompresowany: Ekspertyzy i inne dokumenty stanowiące załączniki do pobrania, wytworzone na rzecz Zamawiającego,
- Mapa nr 1.
Załączniki
Metryczka
Dokument wytworzył: | Stanisław Gałka |
---|---|
Data wytworzenia: | 29.04.2024 |
Godzina wytworzenia: | 12:00 |
Podmiot udostępniający: | Województwo Opolskie |