Załatwianie spraw w Urzędzie Marszałkowskim następuje zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, zwłaszcza Kodeksu postępowania administracyjnego, jak również zgodnie z postanowieniami Regulaminu Organizacyjnego Urzędu.
(wyciąg z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego)
ROZDZIAŁ 10 ORGANIZACJA PRACY W URZĘDZIE I OBSŁUGA INTERESANTÓW
§ 39
Współdziałanie departamentów w zakresie realizacji zadań Urzędu przebiega następująco :
- Departamentem właściwym do realizacji określonego zadania jest departament, do którego zakresu działania należy dana sprawa – zgodnie z postanowieniami regulaminu.
- Opracowania o istotnym znaczeniu sporządzane przez departamenty powinny być uzgadniane ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi właściwymi w danej sprawie.
- W razie zadania wykraczającego poza zakres działania danego departamentu, właściwym do jego realizacji jest departament, do którego należy większość zagadnień lub istota zadania.
- Departament realizujący określone zadania, w tym zadania z zakresu programowania i przygotowywania projektów unijnych, jest koordynatorem prac wykonywanych przez departamenty współpracujące przy realizacji zadania.
- Departament koordynujący realizację zadania :
- przedkłada departamentom współpracującym materiały do zaopiniowania,
- wnioskuje o przedstawienie niezbędnych informacji i dokumentów,
- wyznacza terminy realizacji zadań, o których mowa w ust. 1 i 4.
- Departamenty współpracują z jednostkami samorządu terytorialnego, organami administracji rządowej oraz innymi instytucjami w zakresie realizacji zadań.
§ 40
- Interesantów przyjmuje się w dniach i godzinach pracy Urzędu, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30.
- Senatorów, posłów i radnych oraz osoby chore i niepełnosprawne przyjmuje się w godzinach pracy Urzędu poza kolejnością.
- Kasa Urzędu obsługuje pracowników Urzędu i interesantów w dniach pracy Urzędu w godzinach 10.00 – 12.00.
- Pracownicy prowadzą postępowanie bezstronnie i wnikliwie. Szybko i uprzejmie załatwiają sprawy interesantów, bez zbędnej zwłoki udzielają im niezbędnych wyjaśnień.
- Pracownicy Urzędu zobowiązani są do udostępniania informacji publicznej na wniosek zainteresowanych.
§ 41
Do właściwego przekazu informacji o zasadach pracy Urzędu przeznacza się:- punkt informacyjny dla interesantów,
- tablicę informacyjną o godzinach pracy Urzędu,
- tablicę informacyjną o rozmieszczeniu stanowisk pracy w Urzędzie oraz tabliczki przy drzwiach pomieszczeń biurowych z wyszczególnieniem imienia i nazwiska pracownika oraz jego stanowiska służbowego.
§ 42
- Zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych określają odrębne przepisy.
- w Urzędzie prowadzone są następujące rejestry:
- rejestr skarg i wniosków,
- rejestry uchwał organów samorządu województwa,
- rejestr Zarządzeń Marszałka Województwa,
- rejestr wydawanych upoważnień i pełnomocnictw,
- rejestr wniosków komisji sejmiku,
- rejestr interpelacji i wniosków radnych,
- rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
- rejestr poleceń wyjazdów służbowych,
- rejestry umów cywilno – prawnych,
- rejestr porozumień,
ROZDZIAŁ 13 ZAŁATWIANIE INDYWIDUALNYCH SPRAW Z ZAKRESU ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
§ 45
- Pracownicy rozpatrując indywidualną sprawę kierują się przepisami prawa oraz zasadami bezstronności, rzetelności, uczciwości.
- Odpowiedzialność za terminowe i należyte załatwianie spraw indywidualnych ponoszą dyrektorzy departamentów oraz pracownicy w ramach zakresu obowiązków.
- Departament Organizacyjno - Administracyjny koordynuje i kontroluje sposób załatwiania spraw indywidualnych, w szczególności skarg, wniosków i interwencji.
- Wszystkie indywidualne sprawy wniesione do Urzędu są rejestrowane w spisach i rejestrach spraw.
- Marszałek określa w drodze zarządzenia zasady oraz tryb przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Informacja o sposobie załatwiania spraw w postaci elektronicznej w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Opolskiego
Z dniem 1 maja 2008 r. weszły w życie przepisy ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektroniczny (Dz.U. nr 130, poz. 1450 z późn. zm.) które nałożyły na organy władzy publicznej obowiązek umożliwienia odbiorom usług certyfikacyjnych wnoszenie podań i wniosków oraz innych czynności w postaci elektronicznej, w przypadku gdy przepisy prawa wymagają składania ich w określonej formie lub według określonego wzoru. A zatem wszyscy zainteresowani mają możliwość załatwienia sprawy urzędowej za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Jednak warunkiem przyjęcia podania złożonego w postaci elektronicznej jest spełnienie warunków formalnych przez wnoszącego podanie. Dokument elektroniczny powinien zatem:- być opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, przy zachowaniu zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym,
- zawierać dane w ustalonym formacie, zawarte we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru Podania i wnioski opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym, można składać do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego na adres poczty elektronicznej:kancelaria@opolskie.pl.
Informacja o przyjmowanych dokumentach elektronicznych
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego przyjmuje dokumenty elektroniczne na adres kancelaria@opolskie.pl
Akceptowane są struktury fizyczne dokumentów w formatach wymienionych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2012, poz. 526 z późn.zm.). Akceptowane są następujące rodzaje nośników danych:- płyta CD, DVD
- pendrive
Metryczka
Dokument wytworzył: | Iwona Marek |
---|---|
Data wytworzenia: | 09.12.2014 |
Godzina wytworzenia: | 08:54 |
Podmiot udostępniający: | Województwo Opolskie |