Wersja historyczna publikacji, ważna od: 28.03.2018 14:03:58 do: 28.03.2018 14:16:47, opublikowana przez: Jacek Kichman

Transport kolejowy

Województwo Opolskie na mocy ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, jest organizatorem połączeń kolejowych o charakterze regionalnym. Ze swojego budżetu dofinansowujemy połączenia kolejowe obsługiwane przez spółkę - Przewozy Regionalne sp. z o.o. Rocznie na ich dofinansowanie przeznacza się ponad 40 mln zł. W rozkładzie jazdy pociągów 2017/2018 jest to kwota 43,7 mln zł, obejmująca pracę eksploatacyjną na poziomie około 3,3 mln pockm. Informacje dotyczące ofert promocyjnych, aktualności oraz rozkładu jazdy pociągów można sprawdzić na stronie internetowej Spółki „Przewozy Regionalne” www.polregio.pl. Poniższa tabela zawiera najważniejsze parametry przewozów organizowanych w Województwie Opolskim w latach 2009 - 2017.

Rozkład jazdy pociągów Praca eksploatacyjna w pockm Planowana kwota
2008/2009 3 359 398,00 29 200 000   zł
2009/2010 3 457 975,00 37 146 701   zł
2010/2011 3 474 195,00 45 637 463   zł
2011/2012 3 270 685,00 44 660 950   zł
2012/2013 2 934 021,35 41 223 000   zł
2013/2014 3 080 046,89 43 500 000   zł
2014/2015 3 240 917,70 42 850 000   zł
2015/2016 2 874 258,56 40 568 800   zł
2016/2017 3 099 970,12 43 831 200   zł
  Wykaz linii komunikacyjnych w regionalnym ruchu pociągów na terenie Województwa Opolskiego
  1. Opole Główne (stacja początkowa) – Opole Groszowice; Opole Grotowice; Przywory Opolskie; Górażdże; Gogolin; Jasiona; Zdzieszowice; Raszowa – Kędzierzyn Koźle (stacja końcowa)
  2. Opole Główne (stacja początkowa) – Opole Zachodnie; Chróścina Opolska; Dąbrowa Niemodlińska; Przecza; Lewin Brzeski; Łosiów; Brzeg; Lipki - granica woj. (Wrocław Główny) (stacja docelowa)
  3. Opole Główne (stacja początkowa) – Opole Zachodnie; Opole Chmielowice; Komprachcice; Szydłów; Tułowice Niemodlińskie; Sowin; Łambinowice; Budzieszowice; Jasienica Dolna; Mańkowice; Kubice – Nysa (stacja docelowa)
  4. Opole Główne (stacja początkowa) – Opole Gosławice; Kotórz Mały; Osowiec Przystanek; Jełowa; Kały; Laskowice Oleski; Tuły; Bukowo; Borkowice – Kluczbork (stacja docelowa)
  5. Opole Główne (stacja początkowa) – Opole Groszowice; Tarnów Opolski; Kamień Śląski; Szymiszów; Strzelce Opolskie; Błotnica Strzelecka – granica woj. (Gliwice) (stacja docelowa)
  6. Opole Główne (stacja początkowa) - Suchy Bór Opolski; Chrząstowice; Dębska Kuźnia; Ozimek; Krasiejów; Staniszcze Małe; Fosowskie; Kolonowskie – Zawadzkie (stacja docelowa)
  7. Opole Główne (stacja początkowa) – Opole Wschodnie; Opole Czarnowąsy; Opole Borki; Dobrzeń Wielki; Chróścice; Popielów; Karłowice; Tarnowiec Brzeski; Mąkoszyce; Rogalice; Borucice – granica woj. (Jelcz Laskowice) (stacja docelowa)
  8. Kędzierzyn Koźle (stacja początkowa) – Kędzierzyn Koźle Zachodnie; Pokrzywnica; Twardawa; Głogówek; Racławice Śląskie; Dytmarów; Prudnik; Szybowice; Nowy Las; Nowy Świętów – Nysa (stacja docelowa)
  9. Nysa (stacja początkowa) – Myśliczyn; Pakosławice; Skoroszyce; Chróścina Nyska; Stary Grodków; Grodków Śląski; Lipowa Śląska; Czeska Wieś; Olszanka – Brzeg (stacja docelowa)
  10. Kluczbork (stacja początkowa) – Smardy; Wołczyn; Wierzbica Górna; Domaszowice; Gręboszów; Namysłów; Wilków Namysłowski – granica woj. (Wrocław Główny) (stacja docelowa)
  11. Kluczbork (stacja początkowa) – Bąków; Stare Olesno; Olesno Śląskie; Sowczyce – granica woj. (Lubliniec) (stacja docelowa)
  12. Kluczbork (stacja początkowa) – Krzywizna; Biskupice k/Kluczborka; Byczyna Kluczborska; Kostów – granica woj. (Ostrów Wielkopolski) (stacja docelowa)
  13. Kędzierzyn Koźle (stacja początkowa) – Sławęcice – granica woj. (Gliwice) (stacja docelowa)
  14. Kędzierzyn Koźle (stacja początkowa) – Kędzierzyn Koźle Azoty; Bierawa; Dziergowice – granica woj. (Racibórz) (stacja docelowa)
  15. Wieluń Dąbrowa (stacja początkowa) granica woj. – Janinów; Jaworzno k/Wielunia – granica woj. (Tarnowskie Góry) (stacja docelowa)
  16. Nysa (stacja początkowa) – Nowy Świętów; Głuchołazy - Głuchołazy Miasto (stacja docelowa)
  17. (Opole Główne) (stacja początkowa) – Fosowskie; Pludry – granica woj.(Częstochowa) (stacja docelowa)
  18. Nysa (stacja początkowa) - Goświnowice; Wójcice; Otmuchów; Otmuchów Jezioro; Paczków – granica woj. (Kłodzko) (stacja docelowa)
Wykaz pojazdów kolejowych będących własnością Województwa Opolskiego
Lp. Seria i numer Rok budowy Ilość miejsc Rok produkcji
1 SA 109 - 008 KOLZAM RACIBÓRZ siedzących 70 stojących 170 2004
2 SA 103 - 003 PESA BYDGOSZCZ siedzących 70 stojących 100 2005
3 SA 103 - 004 PESA BYDGOSZCZ siedzących 70 stojących 100 2005
4 SA 103 - 013 PESA BYDGOSZCZ siedzących 70 stojących 100 2006
5 SA 134 - 009 PESA BYDGOSZCZ siedzących 130 stojących 140 2008
6 SA 134 - 011 PESA BYDGOSZCZ siedzących 130 stojących 140 2009
7 SA 134 - 012 PESA BYDGOSZCZ siedzących 130 stojących 140 2009
8 SA 134 - 013 PESA BYDGOSZCZ siedzących 130 stojących 140 2009
9 SA 134 - 014 PESA BYDGOSZCZ siedzących 130 stojących 140 2009
10 SA 137 - 003 NEWAG S.A siedzących 136 stojących 144 2010
11 SA 137 - 004 NEWAG S.A siedzących 136 stojących 144 2011
12 EN 57 AL - 1602 PAFAWAG Wrocław (modernizacja ZNTK Mińsk Mazowiecki S.A. w 2012 roku) siedzących 180 stojących 468 1985
13 EN 57 AL - 1687 PAFAWAG Wrocław (modernizacja ZNTK Mińsk Mazowiecki S.A w 2013 roku) siedzących 180 stojących 468 1987
14 EN57 - 1730 PAFAWAG Wrocław (modernizacja ZNTK Mińsk Mazowiecki S.A w 2014 roku) siedzących 180, stojących 468 1988
15 EN 57 - 1803 PAFAWAG Wrocław (modernizacja ZNTK Mińsk Mazowiecki S.A w 2014 roku) siedzących 180, stojących 468 (po modernizacji) 1990
16 EN63A-026 NEWAG S.A siedzących 176 stojących 150 2016
17 EN63A-027 NEWAG S.A siedzących 176 stojących 150 2016
18 EN63A-028 NEWAG S.A siedzących 176 stojących 150 2016
19 EN63A-029 NEWAG S.A siedzących 176 stojących 150 2016
20 EN63A-030 NEWAG S.A siedzących 176 stojących 150 2017
21 EN63A-049 NEWAG S.A (Pojazd zamówiony z terminem odbioru we wrześniu 2018 roku) siedzących 176 stojących 150 Planowany odbiór wrzesień 2018
22 EN63A-050 NEWAG S.A   siedzących 176 stojących 150 Planowany odbiór wrzesień 2018
       Łączne nakłady finansowe Województwa Opolskiego w latach 2005 -2018: 202,9 mln zł.   W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013 zostały zakupione pojazdy serii SA134 w liczbie 5 sztuk. Wartość projektu 42 029 000 zł, w tym dofinansowanie UE w wysokości 25 238 414,50 zł.   W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020 zostały zakupione pojazdy serii EN63A w liczbie 7 sztuk. Wartość projektu 89 018 253 zł, w tym dofinansowanie UE w wysokości 75 531 987,66 zł.                                                                                  

Metryczka

Dokument wytworzył:kichman jacek
Data wytworzenia:27.03.2018
Godzina wytworzenia:09:43
Podmiot udostępniający:Województwo Opolskie
Przewiń do góry