Województwo Opolskie na mocy ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, jest organizatorem połączeń kolejowych o charakterze regionalnym. Ze swojego budżetu dofinansowujemy połączenia kolejowe obsługiwane przez spółkę - Przewozy Regionalne sp. z o.o. Rocznie na ich dofinansowanie przeznacza się ponad 40 mln zł. W rozkładzie jazdy pociągów 2017/2018 jest to kwota 43,7 mln zł, obejmująca pracę eksploatacyjną na poziomie około 3,3 mln pockm.
Informacje dotyczące ofert promocyjnych, aktualności oraz rozkładu jazdy pociągów można sprawdzić na stronie internetowej Spółki „Przewozy Regionalne” www.polregio.pl.
Poniższa tabela zawiera najważniejsze parametry przewozów organizowanych w Województwie Opolskim w latach 2009 - 2017.
Rozkład jazdy pociągów |
Praca eksploatacyjna w pockm |
Planowana kwota |
2008/2009 |
3 359 398,00 |
29 200 000 zł |
2009/2010 |
3 457 975,00 |
37 146 701 zł |
2010/2011 |
3 474 195,00 |
45 637 463 zł |
2011/2012 |
3 270 685,00 |
44 660 950 zł |
2012/2013 |
2 934 021,35 |
41 223 000 zł |
2013/2014 |
3 080 046,89 |
43 500 000 zł |
2014/2015 |
3 240 917,70 |
42 850 000 zł |
2015/2016 |
2 874 258,56 |
40 568 800 zł |
2016/2017 |
3 099 970,12 |
43 831 200 zł |
Wykaz linii komunikacyjnych w regionalnym ruchu pociągów na terenie Województwa Opolskiego
- Opole Główne (stacja początkowa) – Opole Groszowice; Opole Grotowice; Przywory Opolskie; Górażdże; Gogolin; Jasiona; Zdzieszowice; Raszowa – Kędzierzyn Koźle (stacja końcowa)
- Opole Główne (stacja początkowa) – Opole Zachodnie; Chróścina Opolska; Dąbrowa Niemodlińska; Przecza; Lewin Brzeski; Łosiów; Brzeg; Lipki - granica woj. (Wrocław Główny) (stacja docelowa)
- Opole Główne (stacja początkowa) – Opole Zachodnie; Opole Chmielowice; Komprachcice; Szydłów; Tułowice Niemodlińskie; Sowin; Łambinowice; Budzieszowice; Jasienica Dolna; Mańkowice; Kubice – Nysa (stacja docelowa)
- Opole Główne (stacja początkowa) – Opole Gosławice; Kotórz Mały; Osowiec Przystanek; Jełowa; Kały; Laskowice Oleski; Tuły; Bukowo; Borkowice – Kluczbork (stacja docelowa)
- Opole Główne (stacja początkowa) – Opole Groszowice; Tarnów Opolski; Kamień Śląski; Szymiszów; Strzelce Opolskie; Błotnica Strzelecka – granica woj. (Gliwice) (stacja docelowa)
- Opole Główne (stacja początkowa) - Suchy Bór Opolski; Chrząstowice; Dębska Kuźnia; Ozimek; Krasiejów; Staniszcze Małe; Fosowskie; Kolonowskie – Zawadzkie (stacja docelowa)
- Opole Główne (stacja początkowa) – Opole Wschodnie; Opole Czarnowąsy; Opole Borki; Dobrzeń Wielki; Chróścice; Popielów; Karłowice; Tarnowiec Brzeski; Mąkoszyce; Rogalice; Borucice – granica woj. (Jelcz Laskowice) (stacja docelowa)
- Kędzierzyn Koźle (stacja początkowa) – Kędzierzyn Koźle Zachodnie; Pokrzywnica; Twardawa; Głogówek; Racławice Śląskie; Dytmarów; Prudnik; Szybowice; Nowy Las; Nowy Świętów – Nysa (stacja docelowa)
- Nysa (stacja początkowa) – Myśliczyn; Pakosławice; Skoroszyce; Chróścina Nyska; Stary Grodków; Grodków Śląski; Lipowa Śląska; Czeska Wieś; Olszanka – Brzeg (stacja docelowa)
- Kluczbork (stacja początkowa) – Smardy; Wołczyn; Wierzbica Górna; Domaszowice; Gręboszów; Namysłów; Wilków Namysłowski – granica woj. (Wrocław Główny) (stacja docelowa)
- Kluczbork (stacja początkowa) – Bąków; Stare Olesno; Olesno Śląskie; Sowczyce – granica woj. (Lubliniec) (stacja docelowa)
- Kluczbork (stacja początkowa) – Krzywizna; Biskupice k/Kluczborka; Byczyna Kluczborska; Kostów – granica woj. (Ostrów Wielkopolski) (stacja docelowa)
- Kędzierzyn Koźle (stacja początkowa) – Sławęcice – granica woj. (Gliwice) (stacja docelowa)
- Kędzierzyn Koźle (stacja początkowa) – Kędzierzyn Koźle Azoty; Bierawa; Dziergowice – granica woj. (Racibórz) (stacja docelowa)
- Wieluń Dąbrowa (stacja początkowa) granica woj. – Janinów; Jaworzno k/Wielunia – granica woj. (Tarnowskie Góry) (stacja docelowa)
- Nysa (stacja początkowa) – Nowy Świętów; Głuchołazy - Głuchołazy Miasto (stacja docelowa)
- (Opole Główne) (stacja początkowa) – Fosowskie; Pludry – granica woj.(Częstochowa) (stacja docelowa)
- Nysa (stacja początkowa) - Goświnowice; Wójcice; Otmuchów; Otmuchów Jezioro; Paczków – granica woj. (Kłodzko) (stacja docelowa)
Wykaz pojazdów kolejowych będących własnością Województwa Opolskiego
Lp. |
Seria i numer |
Rok budowy |
Ilość miejsc |
Rok produkcji |
1 |
SA 109 - 008 |
KOLZAM RACIBÓRZ |
siedzących 70
stojących 170 |
2004 |
2 |
SA 103 - 003 |
PESA BYDGOSZCZ |
siedzących 70
stojących 100 |
2005 |
3 |
SA 103 - 004 |
PESA BYDGOSZCZ |
siedzących 70
stojących 100 |
2005 |
4 |
SA 103 - 013 |
PESA BYDGOSZCZ |
siedzących 70
stojących 100 |
2006 |
5 |
SA 134 - 009 |
PESA BYDGOSZCZ |
siedzących 130
stojących 140 |
2008 |
6 |
SA 134 - 011 |
PESA BYDGOSZCZ |
siedzących 130
stojących 140 |
2009 |
7 |
SA 134 - 012 |
PESA BYDGOSZCZ |
siedzących 130
stojących 140 |
2009 |
8 |
SA 134 - 013 |
PESA BYDGOSZCZ |
siedzących 130
stojących 140 |
2009 |
9 |
SA 134 - 014 |
PESA BYDGOSZCZ |
siedzących 130
stojących 140 |
2009 |
10 |
SA 137 - 003 |
NEWAG S.A |
siedzących 136
stojących 144 |
2010 |
11 |
SA 137 - 004 |
NEWAG S.A |
siedzących 136
stojących 144 |
2011 |
12 |
EN 57 AL - 1602 |
PAFAWAG Wrocław
(modernizacja ZNTK Mińsk Mazowiecki S.A.
w 2012 roku) |
siedzących 180
stojących 468 |
1985 |
13 |
EN 57 AL - 1687 |
PAFAWAG Wrocław
(modernizacja ZNTK Mińsk Mazowiecki S.A w 2013 roku) |
siedzących 180
stojących 468 |
1987 |
14 |
EN57 - 1730 |
PAFAWAG Wrocław
(modernizacja ZNTK Mińsk Mazowiecki S.A w 2014 roku) |
siedzących 180,
stojących 468 |
1988 |
15 |
EN 57 - 1803 |
PAFAWAG Wrocław
(modernizacja ZNTK Mińsk Mazowiecki S.A w 2014 roku) |
siedzących 180, stojących 468 (po modernizacji) |
1990 |
16 |
EN63A-026 |
NEWAG S.A |
siedzących 176
stojących 150 |
2016 |
17 |
EN63A-027 |
NEWAG S.A |
siedzących 176
stojących 150 |
2016 |
18 |
EN63A-028 |
NEWAG S.A |
siedzących 176
stojących 150 |
2016 |
19 |
EN63A-029 |
NEWAG S.A |
siedzących 176
stojących 150 |
2016 |
20 |
EN63A-030 |
NEWAG S.A |
siedzących 176
stojących 150 |
2017 |
21 |
EN63A-049 |
NEWAG S.A
(Pojazd zamówiony z terminem odbioru we wrześniu 2018 roku) |
siedzących 176
stojących 150 |
Planowany odbiór wrzesień 2018 |
22 |
EN63A-050 |
NEWAG S.A
|
siedzących 176
stojących 150 |
Planowany odbiór wrzesień 2018 |
Łączne nakłady finansowe Województwa Opolskiego w latach 2005 -2018: 202,9 mln zł.
W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007-2013 zostały zakupione pojazdy serii SA134 w liczbie 5 sztuk. Wartość projektu 42 029 000 zł, w tym dofinansowanie UE w wysokości 25 238 414,50 zł.
W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020 zostały zakupione pojazdy serii EN63A w liczbie 7 sztuk. Wartość projektu 89 018 253 zł, w tym dofinansowanie UE w wysokości 75 531 987,66 zł.
Metryczka
Dokument wytworzył: | kichman jacek |
---|
Data wytworzenia: | 27.03.2018 |
---|
Godzina wytworzenia: | 09:43 |
---|
Podmiot udostępniający: | Województwo Opolskie |
---|