ul. Piastowska 13
45-082 Opole
tel.: (+48) 77 54 16 600
fax: (+48) 77 54 16 601
e-mail: dfk@opolskie.pl
Referat Certyfikacji i Księgowania Wydatków Europejskich
ul. Ozimska 19
45-057 Opole
tel.: (+48) 77 54 93 824
Zespół Nadzoru Właścicielskiego i Finansowego
ul. Powolnego 8
45-078 Opole
Dyrektor: Barbara Pomianowska
Z-ca Dyrektora: Jan Boczar
Z-ca Dyrektora: Mateusz Kaczmarek
Z-ca Dyrektora: Bożena Rogowska
Komórki organizacyjne:
- Referat Księgowości i Sprawozdawczości (RK)
- Referat Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz Planowania i Analiz Budżetu (RP)
- Referat Certyfikacji i Księgowania Wydatków Europejskich (RCK)
- Zespół Płac (ZP)
- Zespół Nadzoru Właścicielskiego i Finansowego (NWF)
- W Departamencie funkcjonuje stanowisko Głównego Księgowego Urzędu.
-
-
-
- Do zadań Departamentu należy w szczególności:
-
- przygotowywanie i opracowywanie projektów uchwały budżetowej Województwa i wieloletniej prognozy finansowej Województwa oraz zmian do nich,
- opracowywanie planu finansowego Urzędu,
- prowadzenie obsługi finansowo – księgowej budżetu Województwa oraz Urzędu,
- sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości budżetowej i statystycznej Województwa oraz Urzędu oraz sprawozdania opisowego z wykonania budżetu Województwa,
- prowadzenie spraw związanych z obsługą bankową Województwa,
- windykacja należności Urzędu oraz prowadzenie egzekucji pieniężnej należności, stanowiących dochody budżetu Województwa z tytułu wyłączenia z produkcji gruntów rolnych,
- prowadzenie i monitorowanie spraw związanych z:
- udzielaniem pożyczek z budżetu Województwa,
- udzielaniem poręczeń i gwarancji przez Województwo,
- zaciąganiem kredytów, pożyczek oraz emisji obligacji dla budżetu Województwa,
- realizacja zadań wynikających z pełnienia funkcji Instytucji Certyfikującej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020 (RPO WO 2014-2020),
- realizacja procesu księgowania wydatków tj. sporządzanie i weryfikacja wniosków o płatność do Komisji Europejskiej oraz rocznego zestawiania wydatków,
- prowadzenie spraw w zakresie: wypłaty wynagrodzeń i innych świadczeń związanych z pracą dla pracowników Urzędu, obsługi finansowej umów zleceń i o dzieło, naliczania i wypłaty stypendiów sportowych, edukacyjnych oraz innych stypendiów, jak również staży zagranicznych, nagród, rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Urzędem Skarbowym,
- prowadzenie spraw w zakresie obowiązków pracodawcy związanych z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi (PPK) w obszarze rozliczania wpłat pracowników oraz współpraca z instytucją zarządzającą i prowadzącą PPK,
- realizacja zadań wynikających z posiadania udziałów i akcji w następujących spółkach prawa handlowego:
- Opolski Regionalny Fundusz Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o. w Opolu,
- POLREGIO S.A.,
- Moszna Zamek Sp. z o.o. z siedzibą w Mosznej,
- Centrum Terapii Nerwic w Mosznej Sp. z o.o.,
- Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna „INVEST–PARK Sp. z o.o. z siedzibą w Wałbrzychu”
- Stobrawskie Centrum Medyczne Sp. z o.o. z siedzibą w Kup,
- Szpital Wojewódzki w Opolu Sp. z o.o.,
- Opolskie Centrum Rehabilitacji w Korfantowie Sp. z o.o.,
- Opolski Regionalny Fundusz Rozwoju Sp. z o.o.,
-
- tworzenie spółek prawa handlowego,
- pełnienie nadzoru finansowego nad jednostkami organizacyjnymi posiadającymi osobowość prawną.
-
- Do zadań Departamentu należy w szczególności:
Za treść odpowiada: Sekretarz Województwa
-
-
Metryczka
Wytworzono: | 01.04.2015 |
---|---|
Wytworzono przez: | Iwona Marek |
Opublikowano: | 12.09.2016, 14:46 |
Opublikowano przez: | Iwona Marek |
Zmodyfikowano: | 10.09.2024, 08:37 |
Zmodyfikowano przez: | Krzysztof Szwarcbach |
Podmiot udostępniający: | Województwo Opolskie |
Liczba odwiedzin: | 8268 |
Rejestr zmian
-
Departament Finansów
- Uaktualniono:
- 10.09.2024, 08:37
- Uaktualniono przez:
- Krzysztof Szwarcbach
-
Departament Finansów
- Uaktualniono:
- 03.09.2024, 09:31
- Uaktualniono przez:
- Krzysztof Szwarcbach
-
Departament Finansów
- Uaktualniono:
- 08.03.2024, 11:31
- Uaktualniono przez:
- Marta Maj
-
Departament Finansów
- Uaktualniono:
- 07.03.2024, 13:47
- Uaktualniono przez:
- Marta Maj
-
Departament Finansów
- Uaktualniono:
- 08.03.2023, 10:40
- Uaktualniono przez:
- Iwona Marek
-
Departament Finansów
- Uaktualniono:
- 03.03.2023, 14:27
- Uaktualniono przez:
- Iwona Marek
-
Departament Finansów
- Uaktualniono:
- 01.03.2023, 14:48
- Uaktualniono przez:
- Iwona Marek
-
Departament Finansów
- Uaktualniono:
- 01.03.2023, 11:28
- Uaktualniono przez:
- Iwona Marek
-
Departament Finansów
- Uaktualniono:
- 01.03.2023, 11:26
- Uaktualniono przez:
- Iwona Marek
-
Departament Finansów
- Uaktualniono:
- 03.01.2022, 10:31
- Uaktualniono przez:
- Iwona Marek
-
Departament Finansów
- Uaktualniono:
- 03.01.2022, 10:29
- Uaktualniono przez:
- Iwona Marek
-
Departament Finansów
- Uaktualniono:
- 27.09.2021, 11:27
- Uaktualniono przez:
- Iwona Marek
-
Departament Finansów
- Uaktualniono:
- 27.09.2021, 11:19
- Uaktualniono przez:
- Iwona Marek
-
Departament Finansów
- Uaktualniono:
- 15.02.2021, 08:47
- Uaktualniono przez:
- Iwona Marek
-
Departament Finansów
- Uaktualniono:
- 15.02.2021, 08:45
- Uaktualniono przez:
- Iwona Marek
-
Departament Finansów
- Uaktualniono:
- 21.11.2016, 10:16
- Uaktualniono przez:
- Joanna Wilczyńska
-
Departament Finansów
- Uaktualniono:
- 21.11.2016, 08:59
- Uaktualniono przez:
- Iwona Marek
-
Departament Finansów
- Utworzono:
- 12.09.2016, 14:46
- Utworzono przez:
- Iwona Marek
W przypadku problemów z dostępnością dokumentu na stronie BIP prosimy o zgłoszenie uwag koordynatorowi dostępności Pani Aldonie Stahlberger, email: dostepnosc@opolskie.pl, tel. +48 77 44 45 519.