Obowiązek informacyjny RODO
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO); poniżej informacja do zapoznania się.
Przeczytaj, jak przetwarzamy Twoje dane – art. 13 RODO
Administrator danych osobowych
Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Województwo Opolskie, w imieniu którego działają jego organy i przedstawiciele: Zarząd Województwa Opolskiego, Sejmik Województwa Opolskiego a także Marszałek Województwa Opolskiego jako organ administracji publicznej i kierownik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego – w zależności od charakteru danej sprawy i realizowanego zadania.
Dane osobowe przetwarzane są w Urzędzie Marszałkowski Województwa Opolskiego.
Siedziba administratora mieści się w Opolu przy ul. Piastowskiej 14, 45-082 Opole, adres e-mail: umwo@opolskie.pl.
Inspektor ochrony danych
Został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych Pan Wojciech Merkel, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: iod@opolskie.pl.
Cele i podstawy prawne przetwarzania
Dane osobowe przetwarzamy w celu realizacji spraw, które leżą w kompetencji Samorządu Województwa.
Realizujemy zadania publiczne o charakterze wojewódzkim, zgodnie z przepisami prawa.
Zadania i kompetencje województwa wynikają z ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa, a także z innych szczególnych przepisów prawa, regulujących daną dziedzinę oraz statut województwa.
Podstawą upoważniającą administratora do przetwarza danych osobowych jest art. 6 i art. 9 RODO.
Państwa dane przetwarzane są jedynie w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa, wypełnienia warunków umów, zawartych pomiędzy Województwem Opolskim a kontrahentami, oraz w celach określonych w udzielonych zgodach.
Przetwarzamy tylko te Państwa dane osobowe, które są niezbędne do realizacji celu przetwarzania.
Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być tylko osoby i podmioty działające z polecenia administratora danych oraz organy władzy publicznej i podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej na podstawie przepisów prawa.
Państwa dane osobowe będą przechowywane do czasu ustania ich przydatności lub przez okres wymagany przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
Prawa osób, których dane dotyczą
Przysługuje Państwu:
- Prawo dostępu do swoich danych osobowych, otrzymania ich kopii oraz informacji na temat sposobu ich przetwarzania,
- Prawo do sprostowania danych,
- Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – uwzględniając jednak ograniczenie , o których mowa w art. 17 ust. 3 RODO,
- Prawo ograniczenia przetwarzania danych,
- Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w sytuacji, gdy podstawą ich przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. e RODO.
W przypadku gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody, mają Państwo prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. O sposobie cofnięcia zgody poinformujemy podczas jej odbierania.
Powyższe prawa mogą w szczególnych przypadkach podlegać ograniczeniom wynikającym z przepisów, o czym będziemy informować.
Zwracamy uwagę, że prawo otrzymania kopii własnych danych osobowych nie jest równoznaczne z prawem do otrzymania kopii dokumentów, na których te dane są utrwalone.
Poszczególne prawa można realizować kontaktując się z administratorem lub inspektorem ochrony danych.
Ponadto istnieje możliwość wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
Obowiązek podania danych
Podanie danych osobowych jest najczęściej obowiązkowe, chyba że w konkretnej sytuacji zostanie przekazana informacja, że podanie danych jest dobrowolne.
Konsekwencją nie podania danych osobowych będzie najczęściej brak możliwości realizacji Państwa sprawy, brak możliwości kontaktu z Państwem czy brak możliwości zawarcia umowy.
Zautomatyzowane przetwarzanie i profilowanie
Nie wykorzystujemy danych osobowych do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o których mowa w art. 22 RODO.
Metryczka
Wytworzono: | 05.06.2018 |
---|---|
Wytworzono przez: | Wojciech Merkel - Inspektor Ochrony Danych |
Opublikowano: | 05.06.2018, 13:44 |
Opublikowano przez: | Iwona Marek |
Zmodyfikowano: | 08.01.2025, 12:06 |
Zmodyfikowano przez: | Aneta Skawińska |
Podmiot udostępniający: | Województwo Opolskie |
Liczba odwiedzin: | 10156 |
Rejestr zmian
-
Klauzula informacyjna RODO
- Uaktualniono:
- 08.01.2025, 12:06
- Uaktualniono przez:
- Aneta Skawińska
-
Klauzula informacyjna RODO
- Uaktualniono:
- 24.07.2024, 10:41
- Uaktualniono przez:
- Joanna Wilczyńska
-
Klauzula informacyjna RODO
- Uaktualniono:
- 24.07.2024, 10:40
- Uaktualniono przez:
- Joanna Wilczyńska
-
Klauzula informacyjna RODO
- Uaktualniono:
- 08.09.2022, 10:19
- Uaktualniono przez:
- Iwona Marek
-
Klauzula informacyjna RODO
- Uaktualniono:
- 25.01.2021, 10:01
- Uaktualniono przez:
- Iwona Marek
-
Klauzula informacyjna RODO
- Uaktualniono:
- 30.04.2020, 11:01
- Uaktualniono przez:
- Joanna Wilczyńska
-
Klauzula informacyjna RODO
- Uaktualniono:
- 30.04.2020, 10:59
- Uaktualniono przez:
- Joanna Wilczyńska
-
Klauzula informacyjna RODO
- Uaktualniono:
- 22.04.2020, 12:57
- Uaktualniono przez:
- Joanna Wilczyńska
-
Klauzula informacyjna RODO
- Uaktualniono:
- 22.04.2020, 12:55
- Uaktualniono przez:
- Joanna Wilczyńska
-
Klauzula informacyjna RODO
- Uaktualniono:
- 16.10.2018, 08:30
- Uaktualniono przez:
- Iwona Marek
-
Klauzula informacyjna RODO
- Uaktualniono:
- 06.06.2018, 14:41
- Uaktualniono przez:
- Iwona Marek
-
Ochrona Danych Osobowych
- Uaktualniono:
- 05.06.2018, 13:47
- Uaktualniono przez:
- Iwona Marek
-
Ochrona Danych Osobowych
- Utworzono:
- 05.06.2018, 13:44
- Utworzono przez:
- Iwona Marek
W przypadku problemów z dostępnością dokumentu na stronie BIP prosimy o zgłoszenie uwag koordynatorowi dostępności Pani Aldonie Stahlberger, email: dostepnosc@opolskie.pl, tel. +48 77 44 45 519.